dissabte, 23 d’abril del 2022

Mercapeix

Divendres 22 d'abril els dos tercers vam anar a Mercabarna, concretament a visitar l'espai de Mercapeix.

Al matí vam fer dues activitats.

*Una va ser visitar el lloc on preparen i venen el peix, estava tot buit ja que comencen a treballar a les 00.00, sobre les 4 de la matinada venen els venedors a comprar el peix per les botigues i pels restaurants. Aquí ens van ensenyar i explicar característiques dels peixos i sobre tot depenen de  com es la boca es sap que es el que menja. Curiositats que ens van explicar: Si tenen la boca en forma d'embut vol dir que menja placton. El salmó es rosat perque menja gambes.

*L'altre va ser visitar el museu, on ens van explicar els tipus de pesca, ens van ensenyar les xarxes i quin tipus de peix hi pescaven. Ens van explicar el trajecte que fa el peix des de que el pesquen fins que arriba a la nostra taula. Molt interesant el que fan a la Llotja.

Després vam anar a dinar, ja teniem molta gana!!! Unes taules molt ben parades. Una gran amanida amb gambes per anar picant, després un plat amb calamars a la romana, bunyols de bacallà, lluç arrebossat amb pa amb tomàquet. Amb aigua i un plàtan de postre.

Vam anar a reposar l'àpat jugant una miqueta per continuar amb les activitats de la tarda.

*Toca-toca, ens vam posar uns guants i vam poder tocar una bruixa, boquerons i una orada.

*Vam poder gaudir del museu mirant pels visors, i fer les diverses activitats que allí hi havien. Ehh!! Hi havia una balança que ens deia quans peixos erem. Els nens de nenes de tercer pesem igual que a 10 raps!

Hem gaudit molt!

Mirem les fotos de la sortida